UKLJUČI SE, PRONAĐI REŠENJE – glasanje u toku

Napisao:
rodakac

Drugi krug projekta Uključi se pronađi rešenje uveliko je u toku i ostalo nam je još svega nekoliko škola pre nego što proglasimo najbolje ideje za 2019/2020. školsku godinu. Novosadski srednjoškolci u ovom trenutku glasaju za najbolje predložene ideje na polju aktivizma i kulture i stvaralaštva, koje će im pomoći da unaprede svoje sredine, odnosno srednje škole. 

 

„Đaci su se zaista punom parom uključili u ovaj projekat. Mogu da kažem da su se učenici odazvali u lepom broju, oformili smo dva tima koju su došli do vrlo interesantnih ideja. Proces je bio vrlo interesantan, zadovoljni smo kako đaci reaguju. Predložene ideju su važne za školu i uključuju veliki broj đaka“, kaže facilitatorka Jelena Kovačević Vorgutin.

Učenici su se sa sistemom Participativnog budžetiranja upoznali nekoliko meseci ranije kada je devet novosadskih škola dobilo priliku da, sa 50.000, finansira najbolju ideju.  Ipak, novi krug nosi i neke novine, kao što je učešće većeg broja srednjih škola. Omladinska prestonica Evrope Novi Sad je u partnerstvu sa Evropskom prestonicom kulture 2021 odlučila da će, za razliku od prošle godine, većim budžetom finansirati čak dve učeničke ideje iz dve različite kategorije. 

Jedna od ideja Poljoprivredne škole sa domom učenika u Futogu ticala se kulturno-ekološko stvaralaštva mladih i obogaćivanje njihovog školskog dvorišta na kulturan i savremen način.

„Ova ideja je veoma kreativna i zanimljiva. Facilitatori su nam pružali pomoć tokom celog ovog projekta, objasnili su nam sve korake i ciljeve i mnogo smo se zabavili tokom rada. Ovo je jako dobra inicijativa jer smo dobili šansu da unapredimo našu školu kreativnim idejana koje  smo, uz pomoć naših profesora, doveli skoro do cilja“, kaže petnaestogodišnja učenica Poljoprivredne škole Marija Ćirić. 

Programi poput Participativnog budžetiranja su pravi način da se mladi uključe u političke procese i nauče da budu odgovorni građani. 

Sledeći korak jeste proglašenje najbolje ideje 17. decembra, a potom i njihova realizacija. 

 

Tags: